Pazar, Aralık 08, 2013

Aklima dusen kokular...

Benim gibi 35 inden sonra yurtdisinda yasamaya baslamak, bazen akilalmaz davranislara sebep oluyor.. Yasamima Turkiye de devam etseydim asla yapmasi aklima gelmiyecek seyler, simdi birden aklima dusuveriyor, bir kiymetleniyor, bir kiymetleniyor....Hani galiba ulkemin degerini bu kadar uzakta olunca mi anliyorum, Yoksa yas gectikce insan annesinin klasik haline mi burunuyor bilmem??...Ya da gecmisi burada yasatma cabalari:-(

Bugunde aklima Sirkeci dustu... Kucukken hep korkardim oraya gitmekten, pasajlarin karanligimi? Dilenciler mi? Kalabalik mi bilmem? Her nedense de pek sık  giderdik. Annem Cumartesi leri elimden tutar, Etiler den once Besiktas otobus duraklarina, oradan Sirkeci dolmuslarina bindirirdi. Yolu katettikce kalabaliklasirdi insanlar. Sanki sehirden koye dogru giderdik, insanlarin gorunumleride degisirdi. Misir carsisi ve kuslar di ilk duragimiz. Annem uzun yolun sonunda canimin sıkıldığını  anlayip biraz oynamami seyrederdi... Bende kizlarimi goturmeliyim bu yaz... Bakin gene annemi buldum kendimde.... Neyse..Sirasiyla kahvalticilara, kahveciye, kuruyemiscilere ugrar, bazen tanidik kuyumcu veya zuccaciyeci komsuda bir oralet icer, terzi olan annem ihtiyaci olan kumas veya tuhafiyecilere ugradiktan sonra, yavas yavas sirkeciye dogru yurumeye baslardik. Onca hengamenin, kesmekesin ardindan, kendimizi cok farkli bir atmosferin icinde buluverirdik.. Konyali da! Mis gibi kokular bizi kendi evimizmiscesine karsilar, buz gibi mermer masalari, sicacik corbalarimizla isitirdik. Ben hep pilav yanina bisiler isterdim.;-) Sonrasında  da birer kemalpasa var hatiralarimda.. Hadi cok oyalanmayalim derdi annem..Cayimizi da evimizde iceriz... Cikista hemen yandaki yerinden birkac Konyali kurabiyesi alip evimizin yolunu tutardik.. Ben yolda tok karnima coreklerin kokusunda uyuyakalirdim. Iste yillardir denedigim ama gercek tarifini bulamadigim o corekleri bugun yapmayi becerdim ve Toronto daki evime Sirkecinin kargasasinin verdigi huzuru getirdi..



PORTAKALLİ ŞEKERLİ KONYALİ ÇÖREĞI 


MALZEMELER
4 yumurta(1 yumurtanın sarısı üzerine)
1 su bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat (üzerine limon sıkılacak)
2 portakal kabuğu rendesi
Aldığı kadar un
Üzeri için:Toz şeker

HAZIRLANIŞI
Karıştırma kabına sıvıyağ ve toz şeker eklenir ve iyice karıştırılır.
Un hariç diğer tüm malzemeler ilave edilir.
Karbonatın üzerine limon sıkılır ve eklenir.
İyice karışan malzemenin üzerine yavaşça un ilave edilir.
Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır.
Mandalinadan biraz buyucerek parçalar koparilip elde yuvarlanirken ortasına hafifce sivrilik verilir..
Hazır olan kurabiye önce yumurta sarısına daha sonra toz şekere batırılır.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
Önceden ısıtılmış fırında renk alıncaya kadar pişirilir.


Afiyet olsun...




Hiç yorum yok: