Cumartesi, Ağustos 28, 2010

Öncelikler Belirlensin!!!

Evime taşınalı 1.5 ay oldu.. Yaşadıkça biriktim, biriktikçe yazamadım.. Zormuş blogu güncel tutmak..Türlü bahaneler bulmak kolay..Ama önceliklerimi belirleme vaktim geldi. Günlerdir kafamda "Elif Şafakvari" kurallar listesi... Yapmak istediklerimi ertelememek üzerine..Bana dair yani..Çocuklar, ev işleri, koca' nın dışında kalan..36. yaşımda yapılacaklar listesi:))) Kural 1..Hayatın seni monotonlaştırmasına izin verme..kendine vakit ayır ve dinle!!! Ne yapmak istiyorsun bugün?? Bugün blog yazmak istiyorum!!! Hemde kronolojik sıralar oluşturma çabasına girmeden. Kendi kendime baskı yapmaktan kurtarmalıyım kendimi..Öncelikler özgürce belirlenmeli...

Kanada'ya gelirken, hep hayalimde, evimin bir köşesini yaşam merkezim olarak kurmaktı...Yaptım...Bodrum katım, akşamları bana kalan saatlerimi değerlendirmek üzere kurdum:)) Bir home cinema ve seyredilecek filmler köşem ve tabi müzik arşivim...Karşısında uzun vakitler geçirebileceğim bir kütüphanem...Devamlı ortadan kaldırmak zorunda olmadığım şövalem, tuvallerim, boyalarım...Kızlarımla yaratıcılığımızı kulanabileceğimiz, üstü projelerle dolu 4 kişilik minik bir masam,ilk önceleri nerelere sokacağımı bilemediğim ama şimdi kızlarımın büyüdüklerinde anımsamalarını istediğim, eski ev sahiplerimizden yadigar bilardo masası,,  home-office olarak kullanabileceğim, raflarım, dosyalarım,printer, fax, pc bağlantısıyla, dünyamın kumanda merkezi...ve tabi bunların dışında kalmasını hayal ettiğim için kapısını hep kapalı tuttuğum ütü - çamaşır odası:))) Hepsini 67 m2 yere sığdırdım...Birde kendimi içine atabilsem tam olacak..Bugün den itibaren  "söz"  akşamları en az 1 saat inilecek ve yaratıcılığın sınırları zorlanacak..Sanat dergileri karıştırılacak, netten yeni kitaplar, filmler takip edilecek, müzikleri, filmleri indirirken, tuale aktarılacaklar hayal edilecek, öyle ilk akla gelenler yapılmayacak, biraz eskiz yapılacak, geleneksel motifler çalışılacak,,yola çıkış hikayeleri seçilecek;  "konu başlıklarından" ,,okunacak, araştırılacak,,"geleneksel den evrensele" ya parolamız,,özgün değerlerimizi daha çok okuyup keşfetmeliyim ki,,çalışsın hayal gücüm..Peki "Her akşam 1 saat sanat" ekledim kurallara..Yazarken hatırladım,, 1 şişe rom eksik dekorasyonda...malum,,,, hatırladıkça yaşanmışlıkları eşlik edecek:)))))

2 yorum:

Fatma dedi ki...

Harika, süper olmuş.

LUNATIC dedi ki...

Teşekkürler Fadiş,,blogunu takip ediyorum ama hernedense kimseye yorum yapamıyorum:( Çok şeker oğluşun,,,sanırım benim kızımla aydaşlar..7 şubat doğumlu ela,,2.çocukta öyle gelişim özellikleri falan takip edemiyordum,,sayende öğrendim,,,normal bi çocuğum varmış:)))ama ben henüz tuvalet eğitimine falan başlamadım. Malum yeni bir hayata alışmaya çalışıyorlar,,şimdilik üstüne varmiyim diyorum..Büyük kızım duy gu'da çok çaba sarfetmiştim senin gibi..bana hiç bir tepki vermemişti..2 yaşını birkaç ay geçmişti ki,,bir gün hiç olmıyacak bir yere misafir gitmişken "anne kaka" diye gelmişti..hemen tuvalete götürdüm yaptı,,sonra bir daha da bez kullanmadık:))Ama uzun bir müddet tuvalete yaptığı kakasının ardından üzülmüştü,,sanki vücudunun bir parçasını bırakıyormuş gibi,,onu da sağlıklı bir şekilde atlattık..ama her çocuk farklı,,ben de ela yı biraz uyandırmaya başlasam iyi olacak,,tecrübelerini bekliyorum:))) sevgiler...